Rency / Případová studie: IP Systém
Awwwards
Menu
Case Study

Vizuální identita
IP Systém

Pro společnost IP Systém jsme vytvořili kompletní rebranding, který navazuje na historii společnosti a její filozofii. Společnost se zaměřuje na stavební prvky, především na halové a vícepodlažní stavby.

Motivační zadání

Společnost IP Systém funguje na trhu již od devadesátých let. Je to značka, kterou si mnoho lidí pamatuje a má k ní nějakou vazbu. Jejich vizuální komunikace však potřebovala výrazný refresh, a tak našim základním úkolem bylo tuto značku posunout mílovými kroky kupředu, ale také zároveň navázat na její historii. Toho jsme dosáhli jednak ponecháním IP jako symbolu, druhak zachováním typické barevnosti. A třetím, neméně důležitým krokem, bylo s klientem držet tempo. Protože jak nám řekl majitel společnosti na první schůzce: ,,Většina designérů nám nestíhá. Než si rozmyslí, jakou použijí barvu, my už postavíme 6 pater budovy.‘‘

Snad jsme tedy vysoká očekávání naplnili ve všech směrech a vy se můžete podívat na výsledek 5 měsíců intenzivní práce.

Spojením písmen I a P spolu s geometrickými tvary a prvky Bauhausu vznikl
jednoduchý a čistý symbol.

Logotyp odkazuje ke konstrukčním prvkům a historickému stylu Bauhaus z 20. let 20. století, jak je vidět i na celé vizuální identitě. Typickými prvky jsou výrazné barvy, čistá typografie a konstruované kompozice.

Samotné navrhování je proces, který zahrnuje také množství skic, slepých uliček a hledání finálního designu.

Prezentace konceptu

Důležitým prvkem naší práce je prezentace vizuálního stylu. Tam za pomocí ukázek, moodboardů a skic prezentujeme zamýšlený koncept a konzultujeme přístup s klientem. Je velmi důležité, aby návrhy souzněly s dlouhodobou strategií společnosti.

Logotyp má několik variant, které se hodí na nespočet
různých aplikací a formátů.

Součástí identity není jen logotyp. Grafické elementy byly poskládány do hravých kompozic, které se mohou různě měnit dle konkrétního média a dokreslují celou vizuální identitu. Kombinace barev a tvarů rovněž odkazuje ke konstruktivismu.

ukázka využití patternu na různých aplikacích

Vizuální identita ve světě přehlceném informacemi zastává důležitou roli. Spojuje týmy uvnitř společnosti stejně jako hodnoty a vize. Je obrazovým průvodcem, který společnost provází dlouhé roky a nepopíratelně pomáhá k lepší zapamatovatelnosti, musí však být dostatečně originální a systematicky řízená.

A takto si klient odprezentoval změnu na vlastním webu. Vidíme moc rádi, když redesignu klienti věnují svůj čas a pozornost!

IP Systém

Halové a vícepodlažní stavby

Společnost IP systém a.s. patří k několika málo firmám v České republice, které jsou schopny zajistit provedení kompletní hrubé stavby vlastními prostředky, tzn. bez potřeby další subdodavatelské činnosti. Za více než tři desetiletí své existence dosáhli stoprocentní soběstačnosti v oblasti vývoje, výroby, dopravy a montáže prefabrikovaných konstrukcí, ocelových konstrukcí a opláštění budov.

Záleží nám na tom, aby naše práce byla více než jen několik pěkných obrázků. Spíše nám jde o dlouhodobý systém, který společnosti umožní růst bez jakýchkoliv omezení. Proto zde nenajdete pouze jednu variantu loga, ale celou paletu. Pro tohoto klienta máme za sebou již druhou realizaci a mám velkou radost, že jsme mohli uplatnit svébytný a originální koncept celé identity na dalších minimálně 30 let.

← Předchozí
Vizuální identita
bezpečnostní firmy ČMBA
Další →
Lobster Family restaurant 2.0