Rency | HBSC – Zdravá generace
Awwwards
Menu
Case Study

HBSC – Zdravá generace

HBSC se zabývá svým projektem Zdravá generace životním stylem českých dětí, kdy pravidelně vytváří studie o problematice, se kterou se dnešní děti potýkají – nezdravé jídlo, drogy, alkohol aj.

Ilustrace

Pro jednotlivou studii jsme vytvořili na míru ušité ilustrace.

Pohybová aktivita

Většina českých dětí pravidelně sportuje. 66 % z nich se věnuje pohybové aktivitě organizovaně ve sportovních klubech a kroužcích. S věkem ale jejich aktivita klesá.

Volný čas

Svůj volný čas plní čeští školáci týmovými i individuálními sporty, činnostmi v uměleckých kroužcích nebo v mládežnických organizacích.

České děti přibírají

Čtvrtině chlapců a šestině dívek hrozí obezita. Potíže s hmotností mají častěji chlapci, svou postavu ale hodnotí výrazně kritičtěji zejména dospívající dívky.

Mladí Češi na sociálních sítích

Aktivita na sociálních sítích českým školákům neškodí. Naopak. Mladí lidé, kteří jsou online, žijí aktivněji, nedostávají se tak často do konfliktů a cítí se v kolektivu lépe.

Víc ovoce a zeleniny. Méně sladkostí

Svým dětem dopřáváme více ovoce a zeleniny, než je běžné v Evropě a ve světě. Snídaní začíná svůj všední den 56 % chlapců a 48 % dívek.

Méně limonád, zato energeťáky

České děti pijí stále méně slazených nápojů. Poměrně hodně z nich ale sahá po plechovce s energetickým nápojem.

Kouření už netáhne

Kouření už není in. Pravidelně kouří nebo experimentuje s marihuanou stále méně českých deváťáků. Cigaretu bere do ruky 1 z 10.

Frekvence pití alkoholu klesá

Patnáctiletí Češi pijí pivo, víno a tvrdý alkohol méně často než stejně staré děti před deseti lety. Zvyšuje se také průměrný věk, kdy se poprvé opijí.

O některých studiích bylo potřeba vědět i mimo síť

K tomu nám pomohli tiskoviny jako např. infoposter, který má sloužit jako taková menší ochutnávka toho, co vás čeká na webových stránkách.

Webové stránky

Wireframe, drátěný model neboli tzv. skica

Tři různá klíčová slova, avšak význam stejný. Díky wireframům si s klientem rychle a jednoduše dokážeme stanovit určitá pravidla a donutit klienta přemýšlet nad celým webem = fajn spolupráce a hlavně kvalitní výsledek.

Wireframe – tím to všechno začíná.

Zpočátku se jedná pouze o černobílý design, který nikoho neoslní, ale je to tak schválně. Klient se nemá pozastavovat nad samotným vzhledem, ale spíše nad obsahovou částí (texty, rozmístění jednotlivých prvků apod.)

Jakmile je hotovo, můžeme se pouštět do designování, kde by se již kromě vzhledu nemělo s největší pravděpodobností nic měnit.

A tohle pak může vzniknout na základě wireframů

Jak spolupráci hodnotí klient?

Za tým Zdravé generace Michal Kalman

Dlouho jsme přemýšleli, jak závěry mezinárodní výzkumné studie HBSC dostat blíže k české veřejnosti. Daří se nám publikovat zahraniční odborné články, tvořit mezinárodní reporty s nadnárodními organizacemi typu Světová zdravotnická organizace.

Společnost Rency nám pomohla otevřít nový formát prezentace výzkumných dat a v tuto chvíli se nám daří korektně informovat rodiče, učitelé, děti ale i zákonodárce o tom, jaký je životní styl dětí v České republice.

Zdravá generace

Zdravá generace vytváří komplexní zdroj dat o zdraví, pohybové aktivitě, obezitě, zkušenostech s drogami a alkoholem nebo trávení volného času u nejmladší generace. Informace od Zdravé generace využívají ministerstva, municipality, soukromé společnosti i nadnárodní organizace jako UNESCO, UNICEF nebo WHO při strategickém plánování.

Hlavním řešitelem studie HBSC je Univerzita Palackého v Olomouci

Když jsme začali v roce 2018 s klientem spolupracovat, ani nás nenapadlo, jaký bude mít naše společná práce společenský dopad. Jednotlivá témata studie jsou vždy téměř všemi celorepublikovými médii a naše vizuální koncepty se objevili na úřádu vlády, v sídle světové zdravotnické organizace či na mezinárodním setkání HBSC skupin z celého světa. Kombinace velmi kvalitní datových výstupů s dobrou PR komunikací a unikátním vizuálním zpracování se jeví jako mimořádně účinná.

Za Rency Radek Holík

← Předchozí
Vybrané webové reference 1
Další →
Vizuální identita
PSA Trading