Logo je součástí celé vizuální komunikace

Tvorba loga je zásadním krokem při budování firemní identity. Kromě samotného loga se zaměřujeme také na vytvoření vizuálního stylu, který zahrnuje grafické aplikace a je podpořen design manuálem. Tvorba loga je součástí širší strategie vizuální komunikace a jeho správné užití je definováno v design manuálu, aby firma dosáhla konzistentního vnějšího obrazu.

Naše studio Rency má s tvorbou loga více než 10 let zkušeností napříč různými obory. Naši práci si můžete prohlédnout zde.

 

Pokud máte zájem o tvorbu loga, napište nám.

Proces tvorby loga

Nejprve začínáme tím, že naše klienty potřebujeme důkladně poznat. Sepisujeme klientský brief, který slouží jako osa zadání, poté připravíme cenovou nabídku a návrh smlouvy o dílo. Zde klademe důraz na licence, které klientovi umožňují nakládat se svou značkou dle potřeb bez ohledu na naši spolupráci. Případů, kdy klient nemá dobře ošetřená práva se v minulosti objevilo spoustu a nám záleží na tom, aby se to u nás nestalo.

 

 

Jakmile máme odsouhlasené zadání, rozpočty a termíny, pustíme se do procesu rešerše, přímé i nepřímé konkurence, analyzujeme obor i klienta a připravujeme první skicy. Z těch par vybíráme nejlepší koncepty.

 

 

Na projektu vždy pracuje projektový manažer, který hlídá výstup ve vztahu k zadání a jeden či více designérů. Kdo konkrétní na zakázce bude pracovat vždy rozhoduje více parametrů jako například vztah k oboru, autorský styl a dostatečná kapacita.

Prezentace prvních návrhů

Jakmile máme připravené první návrhy (obvykle do 2 týdnů od podpisu smlouvy), přecházíme k prezentaci 1–2 variant loga včetně ukázek vizuálního stylu, který na logo logicky navazuje. U prezentace by měly být všechny osoby, které na finálním výběru loga podílí, aby znaly všechny souvislosti.

Tvorba loga je klíčovým prvkem značky a měla by splňovat následující kritéria:

 

 

Jednoduchost

Logo by mělo být snadno zapamatovatelné a rozpoznatelné i při menší velikosti.

 

Všestrannost

Logo by mělo dobře fungovat v různých formátech (tisk, web, obalový design, atd.) a na různých pozadích.

 

Originalita

Mělo by být jedinečné a vyhnout se klišé nebo kopírování jiných značek.

 

Zapamatovatelnost

Mělo by na první pohled upoutat pozornost a snadno se vybavit.

 

Harmonie

Všechny prvky loga (tvary, barvy, typografie) by měly být ve vzájemné rovnováze a vytvářet vizuálně atraktivní celek.

 

 

 

Vhodnost

Design by měl odpovídat zaměření firmy nebo její cílové skupině a podporovat značkovou identitu.

 

Nadčasovost

Vyhněte se trendovým prvkům, které rychle zastarají; logo by mělo vydržet dlouhou dobu bez zásadních úprav.

 

Funkčnost v různých velikostech

Logo musí být rozpoznatelné i při zmenšení (například na vizitkách nebo ikonách aplikací).

 

Barva

Použité barvy by měly být v souladu s emocemi, které značka vyvolává, a měly by fungovat i v černobílé verzi.

 

Čitelnost

Pokud logo obsahuje text, měl by být snadno čitelný, a to i v různých velikostech a formátech.

 

 

 

Druhy loga

Každé logo je jiné, ale dokážeme najít schémata, podle kterých je můžeme zařadit do jednotlivých kategorií. Nejběžnější námi realizovaná loga jsou logo a typografie, typografické logo, kaligrafické logo.

Jakmile máme odsouhlasený návrh, vytvoříme všechny potřebné varianty loga (barevná základní, horizontální, černobílá, jednobarevná, jazykové mutace apod.) a připravíme logomanuál který definuje pravidla nakládání s vaším novým logem tak, aby fungovalo na všech vizuálních výstupech správně.

 

Na tvorbu loga obvykle navazuje návrh vizuálního stylu.

Chtěli byste mít nové logo?

 

Ozvěte se nám a my vám pomůžeme vše pečlivě navrhnout.

 

Chci nové logo  nebo zpět na produkty

Co říkají naši klienti?

Naše realizace