Druhy reklamy Druhy reklamy

23. 5. 2022

Druhy reklamy: Jak správně reprezentovat vaši firmu

Všechno co vypustíte z firmy vás reprezentuje.

Různé druhy reklamy jsou klíčové pro každou firmu. Každá společnost má individuální potřeby, nejčastěji však v našich design manuálech najdete tyto položky. Abychom vám lépe přiblížili jak k jednotlivým aplikacím přistupujeme, připravili jsme si malý přehled. Pokud vám po přečtení bude připadat, že vizuální výstupy neodpovídají vaší představě tak se nám ozvěte a my provedeme revizi a nastavíme to tak, abyste i vizitku předávali s hrdostí na vaši společnost.

Blok

 

Pokud potřebují vaši zaměstnanci vytvářet poznámky ze schůzek, je vlastní blok ideální. Nechcete přece, aby dělali reklamu u vašich klientů někomu jinému.

Billboard

 

Standardizovaný billboard má rozměr 5,1 x 2,4 m. Ačkoliv se jedná o velkou plochu, je třeba si uvědomit, že kolem billboardu se nějastěji budou lidé pohybovat v autě a věnovat mu jen částěčnou pozornost. Ideální je tedy krátké sdělení v rozsahu 3-4 slov a poutavý grafický nebo fotografický motiv.

Citylight

 

Standardní rozměr je 1,75 x 1,185 m a platí pro něj podobná pravidla jako pro billboard. Rozdělujeme na podsvícené (citylight) a nepodsvícené (cityboard).

Dárkový poukaz

 

Některé poukazy darujete / prodáváte osobně, mají tedy fyzickou podobu. K těm je ideální navrhnout i obálku a na ní platí, že méně je více. Další pak slouží pouze v online prostředí a jsou například ve formátu PDF.

Firemní složky

 

Nosíte ke klientům stohy smluv či výrobní dokumentace? Pak na místo eurofólie zvolte raději složky. Ty se dají vyrobit již od 100 ks a udělají za jednotky korun mnohem lepší službu než pomačkaná smlouva.

Emailový podpis

 

Navrhujeme různé typy podpisů, nejčastěji se jedná o kombinaci grafiky (například logo, grafický element nebo fotografie osoby) a textových kontaktů s funkčními prokliky. Jelikož neexistuje jednota v požadovaném formátu pro jednotlivé emailové klienty (Outlook, Gmail, Mozzila apod.) je někdy vyladění náročný proces, ale zase máte možnost vytvářet povědomí o své značčce v každém zaslaném emailu zdarma.

Hlavičkový papír

 

Čím jednodušší tím lepší. Počítejte s tím, že si informace na papíře budou klienti sami tisknout, tedy úspora barvy, nemožnost tisknout do okrajů jsou důležitými požadavky pro vlastní návrh tiskoviny.

Firemní profil

 

Často slouží jako uchovatel informací které obchodníci předávají svým klientům. Pokud nebudete šetřit každý halíř na kvalitě materiálu, bude materiál vašim obchodním partnerům líto materiál ihned uschovat (vyhodit) a ten vás pak může reprezentovat na stolech vašich klientů až do uzavření obchodu.

Interní dokumenty

 

Smlouvy, faktury i nabídky pomáhají lepší zapamatovatelnosti vaší značky. Navíc je jednou navrhnete a od té doby vám slouží.

Grafické ikony (piktogramy)

 

Vlastní ikony a piktogramy tvoříme velmi často. Důvodem je, že ve světě přehlceném informace napomáhají k lepšímu pochopení informace a orientace v textu. Vyskytují se tak na webových stránkách, v nabídkách i firemních profilech a v navigačních systémech. Čitelnost je základ a špatné provedení si můžete vyzkoušet v každé druhé hospodě – to když nevíte zda ikonka znamená pro pány nebo pro dámy.

Navigační systém

 

Stejně jako se řeší cesta uživatele po webových stránkách, je dobré se zaměřit i na pohyb zákazníků či zaměstnaců po vašem pracovišti či nákupním centru. Špatná navigace znamená, že budete odpoivídat na dotazy mnoha návštěvníků, ta dobrá naopak napomáhá dobré uživatelské zkušenosti (UX).

Inzerce

 

Pokud nechcete trávit čas na fioremních poradách tím, že budete dlouze vymýšlet jako bude vypadat plachta na klubu který vaše firma sponzoruje nebo inzerce v novinách když potřebujete nabrat zaměstnance, vytvoříme vám vzor v několika formátech, který jen upravíte na rozměr dle aktuální potřeby.

Powerpointová prezentace

 

Ne nutně tedy musí být ve zmíněném programu, který vyniká svou uživatelskou nepřívětivostí a nekompatibilitou jednotlivých verzí, ale i toto jsme schopni zvládnout. Základem dobré prezentace je jednat dobrý návrh layoutu, druhak ale střídmost informací. Poikud prezentaci neposíláte emailem, dávejte do nich jen tolik textů a informací, aby šlo pouze o souhn a posluchač měl možnost věnovat plnou pozornost prezentátorovi.

Polep firemního vozu

 

Stejně jako u firemního oblečení platí, že je dobré vůz navrhnout tak, aby se v něm řidič cítil dobře. Pak získáte svělý reklamní nosič, který může i lehce vykompenzovat stav vozu a bude vám dělat (od polepu dále) zdarma reklamu 24/7. Navíc pokud disponujete rovnou flotilou vozidel, bude se efekt násobit.

Profily sociálních sítí

 

Facebook, Instagram, Linked In, TikTok a tak dále. Tady všude máte množnost na místo nekvalitní fotografie vložit ikonu s logem či jeho fragment a do většího prostoru záhlaví další sdělení.

Prezentační stěna

 

Nejčastěji takovou stěnu (často nazvanou POP-UP, nebo ROLL-UP) najdete na veletrzích, či sponzorovaných eventech. Na rozdíl od foremního profilu by měli tyto aplikace obsahovat pouze základní informace a napomáhat k dobrému dojmu z vaší společnosti.

Označení sídla

 

Dojem ze sídla společnosti můžete udělat právě jednou. Výlohy, shopfronty či vstupy do sídel jsou často opomíjenou disciplínou, která však stále působí na kolemjdoucí, klienty či nejbližší okolí. Vytváříme tak totemy, onačení, či tabule tak, aby dojem byl co nejlepší.

Reklamní předměty

 

Měli jste někdy radost z foremní prupisky která vydržela 2 podpisy na smlouvu a pak se rozpadla? Vaši klienti také ne. Lepší je tedy s ohledem na váš rozpočet omezit počet obdarovaných a vytvořit takové předměty, které budou vaši klienti rádi využívat. Pokud navíc tématicky spojené s hodnotami a oborem vašeho podnikání, získáte skutečné ocenění investované energie.

Pořebujete nějakou aplikaci navrhnout nebo vám chybí komplexní pohled na dané téma? Napište nám.

Další podobné články