On-line banner je nástroj, který může být srovnatelný s tištěnou reklamou. Jedná se o  rámeček, který obvykle obsahuje text i fotografii či obrázek. Cílem je přimět čtenáře kliknout na banner a poté si projít internetové stránky, které jste s bannerem propojili.

 

Nejčastěji používané rozměry:

• 120×60, 120×90, 120×240, 125×125, 180×150, 234×60, 240×240, 250×250, 300×100, 300×200, 36×280, 68×60, 120×600, 160×600, 300×600, 720×300, 728×90

Existuje mnoho druhů reklamních online bannerů,
zde je několik nejčastějších typů:

 

 

 

Statický banner

Základní typ banneru, který zobrazuje statický obrázek a může obsahovat několik slov textu.

 

Animovaný banner

Tento typ banneru obsahuje animovaný obrázek nebo několik obrázků, které se střídají.

 

Retargetingový banner
Banner se zobrazuje uživatelům, kteří již navštívili určitou webovou stránku nebo provedli určitou akci na této stránce, aby se pokusil přilákat je zpět na stránku a zvýšit tak konverzi.

Rich media banner
Obsahuje interaktivní prvky, jako jsou například videa, zvukové efekty nebo speciální efekty.

 

Vyskakovací banner
Objeví se jako nové okno nebo nová záložka a překryje obsah stránky, kterou uživatel právě prohlíží.

 

Interaktivní banner

Banner reaguje na uživatelské interakce, jako například najetí kurzoru myši na banner nebo kliknutí na něj.