Chytrá pošta
Může být pošta chytrá?
Díky společnosti Chytrá pošta skutečně může. Na první setkání jsme se potkali ve Zlíně. Odsud společnost vyřizuje zakázky pro celou republiku. Ročně přes její rozhraní odejdou miliony dopisů. Firma má za sebou několik let fungování a její majitel se rozhodl posunout brand dál, vstříc novým (a větším) zákazníkům. Prošli jsme si některé naše reference a stanovily pracovní postup.
Rozsah naší práce
- redesign logotypu a grafického symbolu
- definice nové barevné palety
- tvorba vizuálního stylu
- grafický návrh webových stránek
- programování
- implementace redakčního systému Webflow
Potřebujeme toho o Vás vědět co nejvíce
Čím více klienta a jeho obor známe, tím větší máme úspěšnost při samotných návrzích. Proto hned po úvodní schůzce a odsouhlasení rozpočtu posíláme klientský brief kde se ptáme na historii firmy, konkurenty i preference. Takový dotazník zvládne bez problémů vyplnit i laik, nutná je znalost firmy, což každý majitel či management bezpečně má.
Máte představu jak byste chtěli vypadat?
Jsou klienti, kteří nechají návrhy na nás a jiní, kteří mají celkem jasnou představu, jak by měl nový vizuální styl vypadat, či spíše působit. V tomto případě jsme dostali skutečně širokou paletu referenčních návrhů s komentářem, co konkrétně se klientovi na tom líbí. Někde to byl nápad v logu, jinde barevnost či typografie.
Čeho chcete spoluprací s námi dosáhnout?
Jakmile zákazník navštíví web, chci aby věděl, že je na správném místě. Důvěryhodnost, rozsah, jednoduchost.
Prezentace konceptů
Typicky prezentujeme jeden maximálně dva rozpracované návrhy. Po každé prezentaci necháváme čas na rozmyšlenou, přeci jen se jedná o výraznou změnu ve firmě. Čím jsou změny odvážnější tím déle typicky klient potřebuje čas na zpracování. V tomto případě jsme návrhů dělali mnohem více.
První návrhy
Společně s klientem jsme se dohodli, že připravíme jeden návrh jako evoluci stávající identity a druhé kompletně jiný. U tohoto návrhu jsme vyšli z upravené typografie doplněné o drobný symbol. Původní barevnost jsme nahradili za novou a přidali ukázky nového vizuálního stylu. Silná linka reprezentuje pohyb pošťáka, který doručuje dopisy. Ta nám zůstala i po úpravách, jen lehce ustoupila do pozadí.
Variantní návrh
Tento návrh vycházel z původního symbolu a jen byl upraven do minimalistické současné podoby. Hned na prezentaci jsme se s klientem shodli, že tudy cesta nevede.
Pracovní verze
V rámci návrhů vždy prezentujeme ty koncepty, které jsou pro nás nosné. To však neznamená, že jich v průběhu nevytvoříme více. Naopak než vznikne finální verze loga vytvoříme mnoho těch pracovních, které vyřadíme. To stejné platí o barevnosti, typografi a celém vizuálním stylu. Zde uvádíme několik ukázek z pracovních verzí.
Evoluce první verze konceptu
Po důkladném zvážení klient vybral první koncept, ale s logem se nemohl ztotožnit. Věděli jsme, že s vizuálem budeme pracovat, ale hledání optimální verze nového logotypu, která vystihne podstatu podnikání, bude s nastaveným stylem kompatibilní a splní naše i klientovi estetické nároky byl proces na několik dalších týdnů.
Klientský feedback na prezentované úpravy:
,,V návrhu je pár věcí, které jsou za jedna a pár věcí na kterých zapracujeme.
Hra s prvky v pozadí super.
Celistvost super.
Barvy a font doladíme.“
Finální verze loga
Už jsme věděli, že jsme blízko, ale stále jsme neměli finální verzi loga. Pro klienta je stěžejní web a tak jsme jej navrhli s prozatimní podobou loga a dále pracovali na drobnějších úpravách. Výhodou bylo, že jsme již měli návrh webu a tak jsme mohli ukázat jak upravené varianty na novém webu fungují a společně jsme dospěli k finální podobě.
Webové stránky
Jak jsme už zmínili výše, web je alfou a omegou klientova podnikání a tak jsme jeho přípravě věnovali hromadu času. Nejprve nám klient připravil velké množství obsahových podkladů a referencí a poté jsme se pustili do návrhů. Vždy nejprve prezentujeme homepage a jednu podstranu, zapracujeme korektury a poté se pustíme do přípravy ostatních podstran.
Instrukce grafického designera webdesignerovi
Na rebrandingu pracuje v týmu vždy více lidí a v tomto případě byly specifické instrukce předávány grafickým designerem tomu webovému, tak aby byla zachována jednotná koncepce značky. I přesto, že v tuto chvíli jsme ještě neměli finální podobu loga.
Použité nástroje
Z 95% už weby navrhujeme v nástroji Figma, ten se nám velmi dobře osvědčil a i klientům se zde dobře zadávají dílčí korektury. Jakmile máme design schválený, začneme programovat, v tomto případě na platformě Webflow, která nám umožnila spoustu mikroanimací a jednoduchou správu obsahu. Celý projekt je řízený námi vyvinutým systémem na low-code platformě Tabidoo.
Shrnutí zakázky
Standardní dobra přípravy rebrandingu se u nás napříč stovkami realizovaných projektů drží na dvou až čtyřech měsících v závislosti na schvalovacích procesech a velikosti firmy. V tomto případě jsme dílo tvořili přibližně pět měsíců, protože jsme dlouho hledali finální podobu samotného loga a také nám do procesu vstoupili Vánoce. Jednou z nejčastějších prvních otázek klientů bývá: ,,A co když se nám to nebude napoprvé líbit?“ Jednoduchou odpovědí je, že na tom budeme s vámi pracovat tak dlouho, dokud nebudeme s výsledkem všichni spokojeni. I přesto, že to může trvat víc času a zvyšovat náklady na naší straně. Brand vám musí vydržet dlouhé roky a proto mu dáváme nadstandardní péči.
24
verzí loga
5
měsíců realizace
0
korun navýšení rozpočtu
A jak hodnotí naši spolupráci klient?
Spolupráce se studiem Rency na rebrandingu a designu webu byla výzva pro obě strany. Nespokojím se s průměrem a měl jsem vysoké nároky na každý detail. Možná i proto harmonogram trochu sklouzl a několikrát jsme museli věci předělávat, ale jejich trpělivost a houževnatost byly neuvěřitelné. Oceňuji flexibilitu, profesionalitu a odhodlání dodat výsledek, který by plně odpovídal mým představám, i když to byl někdy boj. Dobrý dodavatel se nepozná ve chvílích, kdy všechno klape, ale právě ve chvílích, kdy se věci komplikují. A tady studio skutečně fungovalo.
Josef Polčiak
Jednatel Chytrá pošta s.r.o.
Přemýšlíte o redesignu?
Dejte nám příležitost ukázat vám, jak může vaše firma skutečně vyniknout.