Retail
Svět plodů
Po roce příprav se Svět plodů ukázal v nové grafické identitě, kterou jsme v Rency navrhli. Co bylo důvodem redesignu a jak to celé probíhalo se dozvíte v následujících řádcích.
Rozsah naší práce
- návrh logotypu a grafického symbolu
- tvorba vizuálního stylu a autorské ilustrace
- obalový design
- propagační předměty
- webdesign
- dlouhodobé servisní grafické práce
Proč redesign, když všechno funguje?
,,Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli změnit identitu Světa Plodů bylo sjednocení celé komunikace, a to nejen té vizuální, ale i komunikace, kterou jsme pro následující roky ve Světě plodů připravili,“ říká Otakar Janík, spolumajitel společnosti.
,,S naší paní (dívka v původním logotypu) jsme byli spokojení, ale svoje si už odpracovala a nyní ji čeká zasloužený důchod. Nová značka lépe reprezentuje cíle, ke kterým má Svět plodů nakročeno,“ glosuje Tomáš Hofman, spolumajitel a nákupčí v jedné osobě.
Symbol a logotyp
Pro logo firmy nebylo výrazné písmeno “S” v emblému vybráno náhodou. Funguje nejen jako zkratka celého názvu, ale především odkazuje k samotné podstatě značky. Znamená nejen “Svět plodů”, ale také “skvělý” či “super”. Samotný emblém obsahuje “lískové” tvarosloví odkazující k produktům Světa plodů a spolu s ručně vytvořenou typografií vytváří nezaměnitelný a snadno zapamatovatelný symbol.
Není ořech jako ořech
,,Stěžejní je pro nás variabilita konceptu. Svět plodů není o jednom produktu, ale naopak o celé škále pestrých chutí, vůní i barev a my jsme chtěli, aby nám nová identita umožnila toto vše zákazníkům zprostředkovat,“ popisuje Kamila Zavadilová, která se stará o komunikaci Světa plodů.
Vizuální styl
Pro každého klienta definujeme unikátní barevné palety, které slouží pro podporu rozpoznatelnosti stejně dobře, jako tvary či typografie. Pro Svět plodů a tisíce jejich produktů jsme si s několika barvami nemohli vystačit a tak jsme vytvořili primární a sekundární barevné palety, které spolu fungují v dokonalé harmonii.
Barevnost
Pro každého klienta definujeme unikátní barevné palety, které slouží pro podporu rozpoznatelnosti stejně dobře, jako tvary či typografie. Pro Svět plodů a tisíce jejich produktů jsme si s několika barvami nemohli vystačit a tak jsme vytvořili primární a sekundární barevné palety, které spolu fungují v dokonalé harmonii.
Grafické prvky
Identita se skládá z několika stavebních prvků. Logotypu, barevné palety, charakteristických bublin odkazujících na komiksy a autorských ilustrací. Díky nadsázce tak dokážeme komunikovat i složitá témata s lehkostí.
Stavební prvky identity
Celá identita se skládá z několika stavebních prvků. Symbolické ,,S“ ve tvaru lískového ořechu doplňuje typografické logo (ručně tvořený script). Na to navazuje pestrá paleta barev pro různá použití a celé to propojuje hravá práce s texty a ilustracemi.
Variabilita konceptu
Nejdůležitější je variabilita celé identity. Nechtěli jsme něco tak rozmanitého, jako jsou plody přírody uzavřít do technického rámce. Identita je variabilní, s pravidly, které umožňují být velmi kreativní, komunikovat vtipně a s nadsázkou.
Aplikace a výstupy
V dnešním světě se již ten virtuální prolíná s tím skutečným. Každá aplikace má svá specifika, ale důležitý je celkový dojem. Aby byla společnost dobře rozpoznatelná zákazníky a celkový vizuální koncept byl dostatečně variabilní a pokryl růst společnosti i tvorbu nových výstupů.
Ikony a piktogramy
V rychlém světě je potřeba dobře promyslet rychlou orientaci v textu. K tomu zpravidla dobře slouží sada ikon a piktogramů, které tvoříme vždy na míru potřebám v duchu vizuálního konceptu.