Šantovka District je největší developerský projekt, na kterém máme možnost se podílet. V Olomouci vznikne celá nová čtvrť s náměstím, nákupním centrem, bytovou výstavbou a dalšími budovami.

 

 

Popis spolupráce

  • naming
  • nový logotyp
  • vizuální styl
  • navigační systém
  • grafické a prezentační aplikace
  • produkce tiskovin

Variabilita je klíč

 

Se skupinou Redstone Real Estate spolupracujeme již mnoho let a je nám ctí, že jsme pro ni mohli navrhnout branding nové čtvrti (Šantovka District) a spolupracovat i na pojmenování jednotlivých částí. Jde nám především o ucelený systém, který má napomoct široké veřejnosti se v Districtu orientovat a využít naplno jeho potenciál.

Hlavní důraz jsme kladli na variabilitu konceptu. Ačkoliv jsou dnes již známe jednotlivé části celé čtvrti, v době příprav tomu tak nebylo a také je pravděpodobné, že se projekt změní či rozšíří. Proto jsme vytvořili systém značek (zatím nezveřejněno), které jsou jednoduše připravitelné a modifikovatelné pro jakékoliv další využití.

Logo musí fungovat ve všech situacích a na všech materiálech. Proto vždy navrhujeme více variant (na výšku, šířku, se symbolem, typografické apod.), abychom z každé situace, kde se objeví, získali maximum.

Představení
projektu

 

Naproti stávajícího obchodně společenského centra na druhém břehu Mlýnského potoka vznikne celá řada nových budov a veřejných prostranství, přívětivý městský prostor s širokou škálou funkcí. Území je propojené s Galerií Šantovka lávkami přes Mlýnský potok, dotvoří tak lokalitu Šantovka v ucelenou městskou čtvrť Šantovka District.  Náměstí jako ústřední veřejné prostranství doplňuje síť ulic s živým parterem. Otevřené fasády budov budou zvát do unikátní hlavní zastřešené ulice s možností celoročního provozu bez ohledu na počasí. Více na webu developera.

3

hektary zastavěné plochy

20 000

m2 pronajímatelné plochy

3

miliardy investice

Vizualizace
projektu

Výstupy neboli
aplikace

Jakmile máme navržený a schválený koncept, pouštíme se do tzv. aplikací. To jsou hmatatelné výstupy naší práce. Od polepů vozidel, přes sociální sítě až po vlajky a reklamní předměty. Nikdy nenavrhujeme věci, které firma nevyužije, ale jen ty, které si sama nadefinuje v seznamu potřeb ještě před zahájením spolupráce.

 

Tisková konference

Dne 26.10.2023 proběhla v Galerii Šantovka tisková konference, kde došlo k představení celého projektu a dílčích částí našeho vizuálu za účasti britského architekta Roberta Bishopa z ateliéru StudioN a architekta Martina Krupauera z ateliéru A8000. O projektu si můžete přečíst například zde.

“Šantovka District je unikátní projekt inspirovaný mimo jiné zahraničními koncepty, nadčasovými prvky a současnými trendy v oblasti architektury a volného času s ohledem na generace X, Y, Z. Jsme rádi, že se týmu RENCY podařilo zachytit všechny výše zmíněné aspekty a propsat je do vizuální podoby, která si klade za cíl, stejně jako celý projekt, reprezentovat kvalitu, smysl pro detail, přesah a ještě větší propojení s centrem města Olomouc.”

 

 

PhDr. Kristýna Navrátilová
Vedoucí marketingu / Head of marketing

Případová studie je ve fázi počátečních ukázek. Velmi respektujeme právo klienta na přednostní uveřejnění, proto jsou ve studii ukázány pouze ty výstupy, které již byly klientem zveřejněny a studie bude postupně doplňována do konečného rozsahu spolupráce.

 

V prezentaci jsou použity fotografie z archivu RedstoneOlomoucký deník.

 

 

Chtěli byste silnou značku pro váš
developerský projekt?

 

Napište nám

Další projekty

Krásný developerský projekt Královská louka nás učaroval hned na první schůzce. Naším úkolem bylo vytvořit identitu, která podtrhne ojedinělý záměr investora.

 

 

Rozsah naší práce

  • návrh logotypu a grafického symbolu

  • vizuální styl

  • grafické aplikace

 

Královská koruna

 

Symbol koruny, který se přirozeně pojí k názvu a místu – Bouzovsku.

 

Motiv přírody

 

Dřevo jako jeden z nejdůležitějších stavebních materiálů, příjemný na pohled i na dotek. Struktura dřeva uvnitř koruny navíc zjemňuje celkový dojem z loga.

 

Domy a bydlení

 

Dalším důležitým motivem v logu jsou střechy domů, které podtrhují zaměření celého projektu.

Grafické aplikace

Pro klienta a jeho potřeby vznikl prodejní profil nemovitosti, katalog standardů pro klienty, vizitky, ale i polep vozidla pro realitní kancelář Metr2 reality.

Reklamní bannery a plochy

Samostatnou kapitolou prezentace nemovitostí jsou plochy ve veřejném prostoru. Navrhli jsme je dle požadavku zadavatele, a to s důrazem na hrad Bouzov, který je hlavním tahákem unikátních pozemků a domů. Každý dům má hrad doslova na dlani.

Piktogramy

Hlavní stavební kameny – logo a logomanuál – jsou vytvořeny a začíná práce na piktogramech, které mají oživit nejen tiskoviny, ale i práci prezentovanou v digitálním světě.

Web

V případě prodeje nemovitostí hraje web stále prim. Projektový web umožňuje průběžnou aktualizaci dle jednotlivých fází projektu, zahrnuje interaktivní mapy a generování karet domů i pozemků.

Karty pozemků a domů

Aby si návštěvníci mohli uchovat či přeposlat jednoduše informace o nabízených domech a pozemcích, je na webu vytvořený online generátor karet.

Připravujete developerský projekt?

Spolupracujeme s developery, architekty i realitními kancelářemi. Pokud hledáte partnera, který spolu s architekty vtiskne vašemu projektu vizuální identitu na míru a zároveň vám poradí, které marketingové kanály vám budou nejlépe fungovat, obraťte se na nás

Naše další projekty

Pro společnost IP Systém jsme vytvořili kompletní rebranding, který navazuje na historii společnosti a její filozofii. Společnost se zaměřuje na stavební prvky, především na halové a vícepodlažní stavby.

 

Rozsah naší práce

  • návrh logotypu a grafického symbolu

  • tvorba vizuálního stylu

  • outdoorová reklama

  • propagační předměty

  • logo a design manuál

  • grafický pattern

Motivační zadání

Společnost IP Systém funguje na trhu již od devadesátých let. Je to značka, kterou si mnoho lidí pamatuje a má k ní osobní vazbu. Jejich vizuální komunikace však potřebovala výrazný refresh, a tak naším základním úkolem bylo tuto značku posunout mílovými kroky kupředu, ale také zároveň navázat na její historii.

Logotyp odkazuje ke konstrukčním prvkům a historickému stylu Bauhaus z 20. let 20. století.

Typickými prvky jsou výrazné barvy, čistá typografie a konstruované kompozice.

Inspirace

Design je proces,
který zahrnuje množství skic
a slepých uliček

Prezentace konceptu

Důležitým prvkem naší práce je prezentace vizuálního stylu. Tam za pomocí ukázek, moodboardů a skic prezentujeme zamýšlený koncept a konzultujeme přístup s klientem. Je velmi důležité, aby návrhy souzněly s dlouhodobou strategií společnosti.

Varianty logotypu

 

Logo, na kterém můžete stavět.

Základem identity je podobně jako u činnosti klienta modul. Ten vychází ze stylizace původního ,,IP“ a vytváří nový a hravý systém práce s identitou.

Součástí vizuální identity není jen logotyp.

Grafické elementy byly poskládány do hravých kompozic, které se mohou různě měnit dle konkrétního média a dokreslují celou vizuální identitu. Kombinace barev a tvarů rovněž odkazuje ke konstruktivismu.

Základním fontem vizuální identity je Helvetica Neue.

Známé, ale pro tento styl charakteristické písmo vhodně doplňuje celou identitu. Navíc díky množství řezů je skvěle variabilní.

Ukázky

Vizuální identita ve světě přehlceném informacemi zastává důležitou roli.

 

Spojuje týmy uvnitř společnosti stejně jako hodnoty a vize. Je obrazovým průvodcem, který společnost provází dlouhé roky a nepopíratelně pomáhá k lepší zapamatovatelnosti, musí však být dostatečně originální a systematicky řízená.

A jak hodnotí naši spolupráci klient?

Redesign téměř třicet let starého loga i tvorbu kompletního vizuálu zvládli na jedničku – to neříkáme jen my, ale především naši obchodní partneři, kteří celou změnu vnímají jako velmi povedenou. Od vizitek až po billboardy. Komplexnost je patrná nejen ve výsledcích práce, ale i v přístupu k ní. Díky profesionálnímu a přesto přátelskému tónu, ve kterém se spolupráce nese, vznikají ohromné věci. Díky a těšíme se na další společný počin!

 

Lenka Petrlová

IP Systém a.s.

Chcete se podívat na další naše realizace?

Pro nově postavený moderní administrativní komplex v Olomouci jsme navrhli značku i celou vizuální identitu.

Developerem je společnost REDSTONE REAL ESTATE a nabízí více než 15 000 m² špičkových kanceláří a dalších komerčních ploch. Projekt má 6 nadzemních pater a 3 podzemní patra a disponuje 170 parkovacími místy.

Backstage proces

 

Než logotyp klientovi prezentujeme, vznikne interně velké množství skic a výtvarných variant. Z nich pak vybereme nejvhodnější koncept a ten dále rozpracujeme do ukázek a grafických aplikací použití.

Proces

Barevnost

Zajímáme se do hloubky o fungování každého klienta a o výhody jejich produktů a služeb. Na základě našich poznatků a zkušeností navrhneme.

Koncept logotypu

 

Architektonické výkresy, flexibilita kanceláří

 

Využili jsme triangle grind, proporce zlatého řezu a isometrii, abychom propojili architekturu s grafickou podobou a připravili si návaznost ve vizuální komunikaci značky.

Ostré linie, tvarosloví

 

Pro základní charakteristiku loga jsme využili ostré linie budovy a tři patra promítli do grafického prvku.

Grafické výstupy a aplikace

ndnwijfnij sancnasokmck lmslmsddwdmkamk mokmwokcmoksp danfnoano osnacoaond ndnwijfnij sancnasokmck lmslmsddwdmkamk mokmwokcmoksp danfnoano osnacoaond

 

Není kámen jako kámen

Na přání klienta jsme se při návrhu základního kamene vyhnuli obvyklým ,,náhrobním“ kamenům a navrhli jsme plaketu kompletně vytištěnou na 3D tiskárně. S realizací a modelem nám laskavě pomohlo studio Mimokolektiv.

Fotogalerie

Fotografie: www.envelopaoffice.cz

„U každé značky je důležitá originalita zpracování, ale my se snažíme aby fungovala především jako systém s jasně danou logikou na pozadí.

– Radek Holík

 

 

Reference