Pro společnost IP Systém jsme vytvořili kompletní rebranding, který navazuje na historii společnosti a její filozofii. Společnost se zaměřuje na stavební prvky, především na halové a vícepodlažní stavby.

 

Rozsah naší práce

  • návrh logotypu a grafického symbolu

  • tvorba vizuálního stylu

  • outdoorová reklama

  • propagační předměty

  • logo a design manuál

  • grafický pattern

Motivační zadání

Společnost IP Systém funguje na trhu již od devadesátých let. Je to značka, kterou si mnoho lidí pamatuje a má k ní osobní vazbu. Jejich vizuální komunikace však potřebovala výrazný refresh, a tak naším základním úkolem bylo tuto značku posunout mílovými kroky kupředu, ale také zároveň navázat na její historii.

Logotyp odkazuje ke konstrukčním prvkům a historickému stylu Bauhaus z 20. let 20. století.

Typickými prvky jsou výrazné barvy, čistá typografie a konstruované kompozice.

Inspirace

Design je proces,
který zahrnuje množství skic
a slepých uliček

Prezentace konceptu

Důležitým prvkem naší práce je prezentace vizuálního stylu. Tam za pomocí ukázek, moodboardů a skic prezentujeme zamýšlený koncept a konzultujeme přístup s klientem. Je velmi důležité, aby návrhy souzněly s dlouhodobou strategií společnosti.

Varianty logotypu

 

Logo, na kterém můžete stavět.

Základem identity je podobně jako u činnosti klienta modul. Ten vychází ze stylizace původního ,,IP“ a vytváří nový a hravý systém práce s identitou.

Součástí vizuální identity není jen logotyp.

Grafické elementy byly poskládány do hravých kompozic, které se mohou různě měnit dle konkrétního média a dokreslují celou vizuální identitu. Kombinace barev a tvarů rovněž odkazuje ke konstruktivismu.

Základním fontem vizuální identity je Helvetica Neue.

Známé, ale pro tento styl charakteristické písmo vhodně doplňuje celou identitu. Navíc díky množství řezů je skvěle variabilní.

Ukázky

Vizuální identita ve světě přehlceném informacemi zastává důležitou roli.

 

Spojuje týmy uvnitř společnosti stejně jako hodnoty a vize. Je obrazovým průvodcem, který společnost provází dlouhé roky a nepopíratelně pomáhá k lepší zapamatovatelnosti, musí však být dostatečně originální a systematicky řízená.

A jak hodnotí naši spolupráci klient?

Redesign téměř třicet let starého loga i tvorbu kompletního vizuálu zvládli na jedničku – to neříkáme jen my, ale především naši obchodní partneři, kteří celou změnu vnímají jako velmi povedenou. Od vizitek až po billboardy. Komplexnost je patrná nejen ve výsledcích práce, ale i v přístupu k ní. Díky profesionálnímu a přesto přátelskému tónu, ve kterém se spolupráce nese, vznikají ohromné věci. Díky a těšíme se na další společný počin!

 

Lenka Petrlová

IP Systém a.s.

Chcete se podívat na další naše realizace?

Pro nově postavený moderní administrativní komplex v Olomouci jsme navrhli značku i celou vizuální identitu.

Developerem je společnost REDSTONE REAL ESTATE a nabízí více než 15 000 m² špičkových kanceláří a dalších komerčních ploch. Projekt má 6 nadzemních pater a 3 podzemní patra a disponuje 170 parkovacími místy.

Backstage proces

 

Než logotyp klientovi prezentujeme, vznikne interně velké množství skic a výtvarných variant. Z nich pak vybereme nejvhodnější koncept a ten dále rozpracujeme do ukázek a grafických aplikací použití.

Proces

Barevnost

Zajímáme se do hloubky o fungování každého klienta a o výhody jejich produktů a služeb. Na základě našich poznatků a zkušeností navrhneme.

Koncept logotypu

 

Architektonické výkresy, flexibilita kanceláří

 

Využili jsme triangle grind, proporce zlatého řezu a isometrii, abychom propojili architekturu s grafickou podobou a připravili si návaznost ve vizuální komunikaci značky.

Ostré linie, tvarosloví

 

Pro základní charakteristiku loga jsme využili ostré linie budovy a tři patra promítli do grafického prvku.

Grafické výstupy a aplikace

ndnwijfnij sancnasokmck lmslmsddwdmkamk mokmwokcmoksp danfnoano osnacoaond ndnwijfnij sancnasokmck lmslmsddwdmkamk mokmwokcmoksp danfnoano osnacoaond

 

Není kámen jako kámen

Na přání klienta jsme se při návrhu základního kamene vyhnuli obvyklým ,,náhrobním“ kamenům a navrhli jsme plaketu kompletně vytištěnou na 3D tiskárně. S realizací a modelem nám laskavě pomohlo studio Mimokolektiv.

Fotogalerie

Fotografie: www.envelopaoffice.cz

„U každé značky je důležitá originalita zpracování, ale my se snažíme aby fungovala především jako systém s jasně danou logikou na pozadí.

– Radek Holík

 

 

Reference

Po roce příprav se Svět plodů ukázal v nové grafické identitě, kterou jsme v Rency navrhli. Co bylo důvodem redesignu a jak to celé probíhalo se dozvíte v následujících řádcích.

 

 

Rozsah naší práce

  • návrh logotypu a grafického symbolu
  • tvorba vizuálního stylu a autorské ilustrace
  • obalový design
  • propagační předměty
  • webdesign
  • dlouhodobé servisní grafické práce

 

Proč redesign, když všechno funguje?

,,Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli změnit identitu Světa Plodů bylo sjednocení celé komunikace, a to nejen té vizuální, ale i komunikace, kterou jsme pro následující roky ve Světě plodů připravili,“ říká Otakar Janík, spolumajitel společnosti.

 

,,S naší paní (dívka v původním logotypu) jsme byli spokojení, ale svoje si už odpracovala a nyní ji čeká zasloužený důchod. Nová značka lépe reprezentuje cíle, ke kterým má Svět plodů nakročeno,“ glosuje Tomáš Hofman, spolumajitel a nákupčí v jedné osobě.

Symbol a logotyp

Pro logo firmy nebylo výrazné písmeno “S” v emblému vybráno náhodou. Funguje nejen jako zkratka celého názvu, ale především odkazuje k samotné podstatě značky. Znamená nejen “Svět plodů”, ale také “skvělý” či “super”. Samotný emblém obsahuje “lískové” tvarosloví odkazující k produktům Světa plodů a spolu s ručně vytvořenou typografií vytváří nezaměnitelný a snadno zapamatovatelný symbol.

Není ořech jako ořech

,,Stěžejní je pro nás variabilita konceptu. Svět plodů není o jednom produktu, ale naopak o celé škále pestrých chutí, vůní i barev a my jsme chtěli, aby nám nová identita umožnila toto vše zákazníkům zprostředkovat,“ popisuje Kamila Zavadilová, která se stará o komunikaci Světa plodů.

Vizuální styl

Pro každého klienta definujeme unikátní barevné palety, které slouží pro podporu rozpoznatelnosti stejně dobře, jako tvary či typografie. Pro Svět plodů a tisíce jejich produktů jsme si s několika barvami nemohli vystačit a tak jsme vytvořili primární a sekundární barevné palety, které spolu fungují v dokonalé harmonii.

 

 

 

 

Barevnost

Pro každého klienta definujeme unikátní barevné palety, které slouží pro podporu rozpoznatelnosti stejně dobře, jako tvary či typografie. Pro Svět plodů a tisíce jejich produktů jsme si s několika barvami nemohli vystačit a tak jsme vytvořili primární a sekundární barevné palety, které spolu fungují v dokonalé harmonii.

Grafické prvky

Identita se skládá z několika stavebních prvků. Logotypu, barevné palety, charakteristických bublin odkazujících na komiksy a autorských ilustrací. Díky nadsázce tak dokážeme komunikovat i složitá témata s lehkostí.

Stavební prvky identity

Celá identita se skládá z několika stavebních prvků. Symbolické ,,S“ ve tvaru lískového ořechu doplňuje typografické logo (ručně tvořený script). Na to navazuje pestrá paleta barev pro různá použití a celé to propojuje hravá práce s texty a ilustracemi.

Variabilita konceptu

Nejdůležitější je variabilita celé identity. Nechtěli jsme něco tak rozmanitého, jako jsou plody přírody uzavřít do technického rámce. Identita je variabilní, s pravidly, které umožňují být velmi kreativní, komunikovat vtipně a s nadsázkou.

Aplikace a výstupy

V dnešním světě se již ten virtuální prolíná s tím skutečným. Každá aplikace má svá specifika, ale důležitý je celkový dojem. Aby byla společnost dobře rozpoznatelná zákazníky a celkový vizuální koncept byl dostatečně variabilní a pokryl růst společnosti i tvorbu nových výstupů.

Ikony a piktogramy

V rychlém světě je potřeba dobře promyslet rychlou orientaci v textu. K tomu zpravidla dobře slouží sada ikon a piktogramů, které tvoříme vždy na míru potřebám v duchu vizuálního konceptu.

 

 

Packaging

Líbí se Vám naše práce?

Napište nám

Chcete se podívat na další naše realizace?

PSA Trading obchoduje s vozy napříč celou Evropou a patří mezi velké hráče v automobilovém průmyslu. Pro společnost jsme vytvořili prodejní portál (první B2B portál na prodej vozidel online v Evropě), zajistili kompletní online marketingovou komunikaci a rebrandovali celou značku. 

 

 

 

Rozsah práce

  • rebranding značky
  • vizuální styl a komunikace
  • systém pokročilého emailingu
  • prodejní B2B portál
  • prezentační profil a ostatní tiskoviny
  • reporting výsledků marketingové komunikace

Ukázky logotypů

 

 

Jedno logo nestačí

Logo není pouze o jedné variantě, která se používá napříč celým online a offline světem. Každý typ propagačního materiálu si vyžaduje, aby se s logem pracovalo trochu jinak a dokonale tak zapadlo do celého designu.

Proto jen v tomto případě bylo potřeba vytvořit 112 variant a formátů loga pro různá použití, které pak blíže popisujeme našim klientům v logomanuálu.

  • Trading / Přenos
  • Proces / Změna
  • Cesta / Automobily

Přenesení principu cesty do logotypu.

Využití linií znázorňujících tento proces.

Aplikace

Firemní profil popisující výhody a principy spolupráce se společností PSA Trading.

Ačkoliv se dnes snažíme všechno digitalizovat, tak přeci jen mít u sebe stylový zápisník se vždy hodí. V době, kdy zrovna nebude mít vaše zařízení ideální stav baterie, rádi si na tento zápisník vzpomenete.

O tom, že v jednoduchosti je síla, se můžete přesvědčit u těchto vizitek. Stačí trochu barev, dobrá typografie a kvalitní materiály.

Webové stránky

Webové stránky jsou důležitou součástí firemní identity. Jejich vzhled a samotný obsah, který na nich publikujete, Vás může skvěle reprezentovat napříč celým světem.

Než se ale začne designovat, je lepší si vytvořit tzv. wireframe (drátěný model webu), který nám pomůže zamyslet se nad tím, jaký obsah budeme na webu publikovat a v jakém rozložení.

Piktogramy slouží k rychle navigaci a zvýraznění benefitů služeb.

Další reference

Chtěli byste s námi vytvořit podobný projekt?

Napište nám