Společnost Schafferová s.r.o. byla založena v roce 1993. Od svého vzniku se specializuje na prodej široké škály materiálů, nástrojů a přístrojů, které jsou nezbytné pro vybavení stomatologických ordinací a laboratoří.
Po 30 letech úspěšného působení na trhu se společnost rozhodla pro změnu značky. Od 15. dubna 2024 působí Schafferová spol. s r.o. pod novým brandem ODONTO, který jsme pro ni ušili na míru. Společnou cestu k názvu si můžete přečíst na webu copywritera.
Rozsah naší práce:
- tvorba nového názvu
- logo a vizuální identita
- tvorba podznaček
- tvorba vizuálního stylu a piktogramů
- tiskoviny, návrh oblečení
- dlouhodobé servisní grafické práce
200 mil. +
Roční obrat společnosti
176
variant loga v různých formátech
4
měsíce přípravy rebrandingu
Starý a nový brand pěkně vedle sebe
Dlouhodobě se snažíme vyhnout obvyklým oborovým klišé a vytvořit smysluplnou značku která v sobě nese vždy hned několik symbolů a významů. V tomto případě jsme chtěli pojmout komplexnost péče o zubaře zobrazením všech zubů najednou a podpořit rozpoznatelnost první literou názvu (,,O“).
Jedno logo nestačí
Ačkoliv existuje logo, kterému říkáme ,,hlavní“, vytváříme vždy mnoho variant pro různá užití. V ukázce například zjednodušená verze pro malé formáty, samostatný symbol a podznačka, která patří konkrétnímu segmentu služeb a skvěle zapadne do celkového vizuálu.
Ani u barev si už většinou nevystačíme se dvěmi či třemi.
Celkový počet logotypů na světě se odhaduje v desítkách až stovkách miliónů 🤯. Tvarů i barev je omezené množství a proto se snažíme podpořit unikátní systém za pomocí kombinace většího množství barev. Sice nemůžeme ke každé značce přiřadit pouze jednu barvu, ale důslednou prací s jejich kombinací vč. definovaných poměrů můžeme vytvořit prostor pro unikátní brand.
Součástí identity není jen logotyp, ale celá škála grafických prvků, které zajistí unikátní a lehce odlišitelnou podobu společnosti. Zde jsme vizuální styl stavěli především na barvách a práci s autorským rastrem. Ten vychází z podoby loga a dotváří celou prezentaci.
Grafické prvky
Snažíme se definovat více variant užití, aby měl klient na výběr a vizuál fungoval dlouhodobě. Pracujeme s barevnou inverzí a různými proporcemi, citlivě, aby vše jako celek ladilo dohromady.
Odlišení se od konkurence
Ačkoliv se nikdo nechce vědomě podobat své konkurenci, přesto se tak často děje. Proto se v našem úvodním briefu ptáme na oborovou konkurenci a sami si děláme obsáhnou rešerši, abychom značku vědomě maximálně odlišili.
Výstupy nebo-li grafické aplikace
Jakmile máme hotový systém, pustíme se do tvorby výstupů, které si definuje s klientem před zahájením spolupráce a doplňujeme jej i v jejím průběhu. Tuhle fázi obvykle vítají klienti, protože během prvních fází se hodně ptáme a málo toho ukazujeme a při návrhů aplikací už vše začíná dávat smysl. Někdo má radost z ,,obrandování“ nové firemní flotily, jiný z vizitek, webů, firemního oblečení aj. Zkrátka tady už má klient ,,něco v ruce“.
Předání výstupů pro realizaci
Jakmile máme vše navrženo, předáváme klientovi komplexní manuál práce se značkou, který zajistí, že každý kdo s ní bude pracovat (výrobci reklamních předmětů, marketingové agentury a oddělení apod.) bude vědět jak na to, abychom docíli replikačního efektu (čím více krát se s vizuální identitou setkáte, tím více se vám vryje do paměti).
Ukázky z manuálu
Co říká klient:
Společnost Rency pro nás byla spolehlivým partnerem pro celý proces změny brandu. A věřím, že to byl pouze začátek dlouhodobé spolupráce. Těším se na další společné výzvy!
Ing. Leo Schaffer, ředitel společnosti
Líbí se Vám naše práce?
Rádi pomůžeme i vám. Rozdíl mezi tím jak firma vypadá před a po redesignu je k nezaplacení.