Little Urban Distillery je malý nezávislý lihovar zaměřený především na výrobu ginu řemeslným způsobem.

 

 

Popis spolupráce

  • tvorba názvu
  • logotyp
  • obalový design
  • vizuální styl
  • grafické a prezentační aplikace
  • webové stránky

Naše práce

Když nás pan Robert Urbánek, zakladatel první brněnské rukodělné destilérky oslovil, dostali jsme krásný úkol – vytvořit originální vizuální identitu, která na první pohled lidi zaujme.

 

Symbol jako logo

 

Pokud jste se s tímto znakem někdy setkali a blíže ho zkoumali, zajisté jste si položili otázku typu: „Co vedlo autora právě k volbě toho znaku? Máme v něm hledat nějakou spojitost s ginem?“ Odpověď zní: „Rozhodně ano.“

 

 

 

Tvar znaku totiž vychází z tvarosloví části historického destilačního přístroje, a má tak odkazovat na tradiční způsob přípravy ginu. Navíc při pohledu z levé strany uvidíte zkratku L.U., Little Urban.

Logotyp

Jakmile byl vytvořen a schválen znak, mohli jsme se posunout dále a vytvořit logotyp.

 

Autorská ilustrace 

S autorskou ilustrací se v libovolných variantách můžete setkávat jak v offline, tak i online podobě. Vychází ze skutečných brněnských reálií a jako obvykle začínáme s tužkou a papírem a postupně ji precizujeme až do finální podoby.

Obalový design

Základem celé značky Little Urban Distillery jsou produkty. Proto jsme největší péči věnovali právě jim. Za dobu naší spolupráce vznikla ucelená produktová řada, která funguje jako základní sortiment klienta a speciální prodkty, které jsou časově či množstevně omezené.

 

Grafické aplikace

Ačkoliv jsou etikety dominantou vizuálních aplikací, nezůstalo jen u nich. Pro klienta jsme dále navrhli rollupy, dárkové poukazy, cover na facebook, originální knihu receptů, speciální dárkové edice produktů a mnoho dalšího.

V prezentaci jsou použity fotografie z archivu Little Urban Distillery.

 

Chtěli byste s námi uvařit podobný projekt?

 

Napište nám

Další projekty

Saunoo je kvalitní finská sauna, ve které si perfektně odpočinete. Saunoo je designová kostka, která svým jednoduchým tvarem a unikátním vzhledem vynikne na vaší zahradě. Kromě vizuální identity a materiálů, jsme se u tohoto produktu podíleli i na jeho vzniku.

 

 

Rozsah naší práce

  • spolupráce na designu produktu a výrobě
  • logotyp
  • prezentační materiály

 

Jak to všechno začalo?

Na trhu existuje bezpočet saun, žádná však pro nás nesplňovala ideální poměr ceny a výkonu. V nabídce je mnoho saun, které jsou v kategorii levné, ty ale nejsou ani pěkné, ani nemají potřebné parametry pro komfortní saunování (úroveň zateplení, použité materiály apod.). Ty, které naše nároky splňují jsou zase astronomicky drahé. Proto jsme rádi souhlasili se zapojením na vývoji od architektonického ateliéru Trokan, se kterým jsme vytvořili tento produkt.

Good enough

V našich studiích se většinou setkáte s vyladěnými identitami a precizně připravenými logy v čele. Toto ale není ten případ. Celý projekt byl připraven v režimu tzv. MVP (Minimum viable product). Tedy tak, aby byl dobře prezentovatelný, otestovali jsme zájem trhu a připravili prototypy. To vše v rychlém tempu, abychom měli reakce co nejdříve. Takto vzniklo logo, sada materiálů i web.

 

Jelikož byli reakce trhu extrémně kladné, připravujeme nyní kompletní identitu a výrobu v sériovém režimu tak, abychom pokryli zájem a dokázali snížit výrobní náklady a tedy i výslednou cenu produktu.

 

Fotka dělá produkt

Přestože vzít produkt na focení na skvělé místo je jednodušší u kabelky, než u osm set kilové sauny, stejně jsme se rozhodli transport realizovat. Domluvili jsme si prostor, ve kterém se sauna skvěle vyjímala a nafotili spoustu prezentační fotek. I díky nim byl prototyp sauny prodaný do jednoho týdne od zveřejnění nabídky.

Zaujala vás naše sauna? Více informací se dozvíte na webu.

 

Navštívit web

Po roce příprav se Svět plodů ukázal v nové grafické identitě, kterou jsme v Rency navrhli. Co bylo důvodem redesignu a jak to celé probíhalo se dozvíte v následujících řádcích.

 

 

Rozsah naší práce

  • návrh logotypu a grafického symbolu
  • tvorba vizuálního stylu a autorské ilustrace
  • obalový design
  • propagační předměty
  • webdesign
  • dlouhodobé servisní grafické práce

 

Proč redesign, když všechno funguje?

,,Hlavním důvodem, proč jsme se rozhodli změnit identitu Světa Plodů bylo sjednocení celé komunikace, a to nejen té vizuální, ale i komunikace, kterou jsme pro následující roky ve Světě plodů připravili,“ říká Otakar Janík, spolumajitel společnosti.

 

,,S naší paní (dívka v původním logotypu) jsme byli spokojení, ale svoje si už odpracovala a nyní ji čeká zasloužený důchod. Nová značka lépe reprezentuje cíle, ke kterým má Svět plodů nakročeno,“ glosuje Tomáš Hofman, spolumajitel a nákupčí v jedné osobě.

Symbol a logotyp

Pro logo firmy nebylo výrazné písmeno “S” v emblému vybráno náhodou. Funguje nejen jako zkratka celého názvu, ale především odkazuje k samotné podstatě značky. Znamená nejen “Svět plodů”, ale také “skvělý” či “super”. Samotný emblém obsahuje “lískové” tvarosloví odkazující k produktům Světa plodů a spolu s ručně vytvořenou typografií vytváří nezaměnitelný a snadno zapamatovatelný symbol.

Není ořech jako ořech

,,Stěžejní je pro nás variabilita konceptu. Svět plodů není o jednom produktu, ale naopak o celé škále pestrých chutí, vůní i barev a my jsme chtěli, aby nám nová identita umožnila toto vše zákazníkům zprostředkovat,“ popisuje Kamila Zavadilová, která se stará o komunikaci Světa plodů.

Vizuální styl

Pro každého klienta definujeme unikátní barevné palety, které slouží pro podporu rozpoznatelnosti stejně dobře, jako tvary či typografie. Pro Svět plodů a tisíce jejich produktů jsme si s několika barvami nemohli vystačit a tak jsme vytvořili primární a sekundární barevné palety, které spolu fungují v dokonalé harmonii.

 

 

 

 

Barevnost

Pro každého klienta definujeme unikátní barevné palety, které slouží pro podporu rozpoznatelnosti stejně dobře, jako tvary či typografie. Pro Svět plodů a tisíce jejich produktů jsme si s několika barvami nemohli vystačit a tak jsme vytvořili primární a sekundární barevné palety, které spolu fungují v dokonalé harmonii.

Grafické prvky

Identita se skládá z několika stavebních prvků. Logotypu, barevné palety, charakteristických bublin odkazujících na komiksy a autorských ilustrací. Díky nadsázce tak dokážeme komunikovat i složitá témata s lehkostí.

Stavební prvky identity

Celá identita se skládá z několika stavebních prvků. Symbolické ,,S“ ve tvaru lískového ořechu doplňuje typografické logo (ručně tvořený script). Na to navazuje pestrá paleta barev pro různá použití a celé to propojuje hravá práce s texty a ilustracemi.

Variabilita konceptu

Nejdůležitější je variabilita celé identity. Nechtěli jsme něco tak rozmanitého, jako jsou plody přírody uzavřít do technického rámce. Identita je variabilní, s pravidly, které umožňují být velmi kreativní, komunikovat vtipně a s nadsázkou.

Aplikace a výstupy

V dnešním světě se již ten virtuální prolíná s tím skutečným. Každá aplikace má svá specifika, ale důležitý je celkový dojem. Aby byla společnost dobře rozpoznatelná zákazníky a celkový vizuální koncept byl dostatečně variabilní a pokryl růst společnosti i tvorbu nových výstupů.

Ikony a piktogramy

V rychlém světě je potřeba dobře promyslet rychlou orientaci v textu. K tomu zpravidla dobře slouží sada ikon a piktogramů, které tvoříme vždy na míru potřebám v duchu vizuálního konceptu.

 

 

Packaging

Líbí se Vám naše práce?

Napište nám

Chcete se podívat na další naše realizace?